Wypożyczalnia przyczep kempingowych Warszawa

Nasze przyczepy:

Hobby OnTour - 6 os (Klimatyzacja) Hobby DeLux - 4 os (Klimatyzacja/Mover) Dethleffs 480QLK - 6 os (Klimatyzacja) Dethleffs 480QLK - 6 os (Klimatyzacja/Mover) Dethleffs 410LK - 4 os Dethleffs 460LE - 4 os Przyczepowo.pl


Uwaga:

W trosce o zdrowie naszych klientów, każda przyczepa jest ozonowana przed wypożyczeniem. Oddziaływanie ozonu dzięki silnemu utlenianiu działa bakteriobójczo, wirusobójczo i grzybobójczo. Niszczy roztocza, drobnoustroje i usuwa nieorganiczne jak i organiczne zapachy.


O nas:

Oferujemy wynajem turystycznych przyczep kempingowych. Wszystkie przyczepy są regularnie serwisowane i w doskonałym stanie. Jesteśmy entuzjastami podróżowania i również sami korzystamy z naszych przyczep. Jesteśmy małą rodzinną wypożyczalnią, dzięki czemu oferujemy Ci indywidualną obsługę. Nie skupiamy sie na ilości, ale na jakości. Staramy się wymieniać nasze przyczepy na coraz lepsze i nowsze. Dla naszych klientów oferujemy nowoczesne przyczepy 4-6 osobowe niemieckiej firmy Hobby i Dethleffs.



Porady

Zbliża się okres wakacyjny i oczywiście czas na wypoczynek. Co raz większym zainteresowaniem cieszy się u nas caravaning. Jest to forma bardzo miłego wypoczynku, jednak wymaga od jego miłośników pewnego przygotowania oraz wiedzy.

Uprawnienia

Są sprawy o których należy pamiętać, takie jak np. czy pojazd którym będziemy ciągnąć przyczepę jest do tego „uprawniony”?.

W tym celu w dowodzie rejestracyjnym należy odczytać pozycje oznaczone jako O.1 oraz O.2 które oznaczają:

O.1 - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg) którą możemy tym samochodem ciągnąć
O.2 - maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),

Wszystkie nasze przyczepy posiadają hamulec najazdowy, więc sprawdzamy pozycje O.1

Kolejną rzeczą którą powinniśmy wiedzieć to czy prawo jazdy które posiadamy do tego nas uprawnia.

Najbardziej popularną kategorią prawa jazdy jest kat.B, która pozwala na prowadzenie:

1. pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla
2. pojazdem o którym mowa w pkt. 1 z przyczepą inną niż lekka o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5t
3. pojazdem, o którym mowa w pkt. 1, z przyczepą lekką o dopuszczalnej masie  całkowitej (DMC) nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5t

Przy czym należy pamiętać że przyczepa lekka to przyczepa do 750kg.

Aby sprawdzić czy możesz prowadzić przyczepę z kategorią B, sprawdź DMC samochodu (pozycja F2 w dowodzie rejestracyjnym) wraz z DMC przyczepy. Nasze przyczepy mają DMC gwarantujące w większości przypadków swobodne holowanie dowolnym samochodem osobowym (np. przyczepe z DMC 1300 kg można holować swobodnie Passatem z silnikiem diesla o mocy 98 km).

Żeby móc ciągnąć przyczepę należy zamontować specjalnie do tego przeznaczony hak. Dobór haka oraz montaż najlepiej zlecić solidnemu serwisowi, najlepiej autoryzowanemu dla danej marki pojazdu. Hak zamontowany do pojazdu musi posiadać certyfikat. Na tabliczce znamionowej haka musi być podany producent, data produkcji oraz tonaż. Jest to również weryfikowane na badaniu technicznym pojazdu.


Tutaj znajdziesz artykuł opisujący różne warianty uprawnień


Prawidłowy załadunek
W czasie pakowania wszystko co się da należy umocować, żeby w przypadku np. gwałtownego hamowania rzeczy „luzem” nie zachowywały się jak pociski. Cięższe przedmioty załadować należy jak najniżej w pobliżu osi. Tylko lekkie ładunki można wozić wysoko na półkach umieszczonych pod sufitem. Środek ciężkości musi znajdować się tuż przy osi przyczepy. Zbyt duże przeciążenie tyłu powoduje w trakcie jazdy „wężykowanie” oraz na każdym zagłębieniu jezdni „wyciąganie” tyłu samochodu w górę. Natomiast zbyt duże przeciążenie przodu przyczepy powoduje nieprzepisowy nacisk dyszla przyczepy na hak.


Zapięcie
Po prawidłowym załadunku przyczepy, schowaniu stópek (4 „nóżek” na których stoi przyczepa) zapinamy przyczepę na hak w następujący sposób: spinamy nasz zestaw w kolejności: sprzęgnąć przyczepę z samochodem (sprawdzić należy, czy czasza zaczepu kulowego obejmuje całą kulę haka!), zaczepić linkę zabezpieczającą, włożyć wtyk do gniazda doprowadzającego do przyczepy prąd i sprawdzić czy wszystkie światła działają.
Polecam również sprawdzić ciśnienie w oponach oraz - co zawsze robię sam - klęknąć i spojrzeć pod przyczepę. Zwracamy wtedy szczególną uwagę na stopki, czy wszystkie zostały podkręcone oraz czy wszystko jest na swoim miejscu. Należy sprawdzić: ramę- czy nie ma pęknięć, odkształceń spowodowanych nadmiernym przeciążeniem, czy też innych uszkodzeń. Należy sprawdzić również stan ogumienia, piast, połączeń elektrycznych, oświetlenia, stan sanitariatów, wszystkich elastycznych połączeń-np. butla z gazem-kuchenka.



Bezpieczna jazda
Ruszamy powoli, delikatnie. Pamiętajmy o długości i szerokości zestawu, wszelkie ruchy - a w szczególności zakręty - wykonywać należy łagodnie, "dużym łukiem", zwracać baczną uwagę na podmuchy wiatru, szczególnie bocznego.
Przez pierwsze kilometry uważnie obserwujmy przyczepę. W przypadku wężykowania należy lekko przyspieszyć, a gdy to nie pomaga: przyhamować, a zaraz potem przyspieszyć. Jeżeli przyczepa dalej wężykuje, należy zatrzymać się i sprawdzić rozmieszczenie ładunku oraz ciśnienie w oponach.
Wężykowanie jest bardzo niebezpieczne, a przyczyną tego zjawiska jest często gwałtowny ruch kierownicą, wykonany np. w celu ominięcia dostrzeżonego w ostatniej chwili dołka w jezdni. Duża bezwładność przyczepy z ładunkiem może spowodować, że po takiej gwałtownej zmianie toru jazdy samochodu, szarpnie ona na tyle silnie jego tyłem, iż przerażony kierowca dla ratowania sytuacji zbyt mocno skontruje kierownicą. Po chwili cały zestaw (samochód i przyczepa) zaczyna poruszać się po drodze torem zbliżonym do sinusoidy. Co gorsza, „wężykująca” przyczepa potrafi tak zdezorientować kierowcę, że wykonuje on niewłaściwe ruchy kierownicą, hamuje itp. co powoduje zwiększanie amplitudy tej sinusoidy. Dobry rezultat powinno przynieść spokojne dodanie gazu. Nie wolno w tym czasie wykonywać żadnych ruchów kierownicą. Samochód powinien znajdować się równolegle do osi jezdni i mieć przednie koła ustawione tak, jak do jazdy na wprost. Przyczepa powinna ustabilizować dość szybko kierunek jazdy – jednak pod warunkiem, że kierowca nie przeszkodzi jej w tym kręceniem kierownicą. Jazda z przyczepą nie polega na pobijaniu rekordów szybkości, dlatego w tym miejscu chciałbym zaapelować do wszystkich: pamiętaj – ciągniesz za sobą przyczepę. Prawdopodobnie jedziesz na wakacje z rodziną, na wypoczynek. Nie spiesz się. Jedź bezpiecznie, zgodnie z przepisami.
Dopuszczalna prędkość pojazdu z przyczepą nie zawsze jest prędkością bezpieczną a w szczególności przy silnych wiatrach bocznych!


Ostatnie sprawdzenie przed wyruszeniem w trasę.
Sprawdzić czy:
a) wszystkie szafki/półki/szafa/lodówka są prawidłowo zamknięte (na specjalny zamek blokujący) i nie otworzą się w czasie jazdy.
b) Butla z gazem jest zakręcona przy zaworze głównym na butli ( butla znajduje się w bagażniku/schowku przyczepy). WAŻNE! Podczas jazdy nie może działać żadne urządzenie na gaz (kuchenka gazowa, lodówka w trybie działania na gaz)
c) Okna oraz szyberdachy (okna dachowe), drzwi są pozamykane.
d) Stopki (4 „nóżki” na których stoi przyczepa) pod przyczepą są złożone, stopień (schodek przed drzwiami do przyczepy) schowany – często zdarza się go zapomnieć, a przewód zasilający przyczepę odpięty i zabrany ze sobą.



Na koniec życzymy miłego wypoczynku wakacyjnego i wielu wrażeń!.
Przyczepowo.pl